Els ambients representen una manera diferent d’organitzar l’espai i
els materials de l’escola afavorint que nens i nenes de diferents edats
aprenguin junts. Aquests entorns propicien situacions d’aprenentatge on
els infants participen d’una manera activa, lliure i creativa. En els
ambients l’infant és el protagonista i constructor del seu propi
aprenentatge. Són espais tranquils que respecten la diversitat i que
tenen en compte en tot moment el ritme individual de cada infant.
A cada ambient s’ofereixen diverses propostes d’aprenentatge amb
materials variats i rics en possibilitats que propicien una diversitat
de respostes i d’accions per part dels nens i nenes.
Aquest curs 2016-17 organitzem els ambients en blocs de quatre sessions per facilitar la mobilitat.
Ara hem acabat el primer bloc amb aquests espais.....
ARQUITECTES
A l’ambient “SOM ARQUITECTES” hem construït
obres molt diverses i amb tot tipus de materials. Des de cabanes, cases, hotels
de 4 plantes fins a laberints. A l’inici de cada sessió repassàvem què havíem
construït l’anterior setmana, i després, al finalitzar, en parlàvem sobre les
idees que ens havien sorgit i sobre la seva utilitat.
Hem vist com d’important pot ser l’ajuda dels
altres per poder construir edificacions complexes. I com d’important és la
nostra imaginació.
Al final de cada sessió dibuixem que hem fet
i fem una petita descripció, tot explicant amb qui ho hem fet, com, i tot allò
que vulguem afegir!!!
PETITA CIUTAT
A l’ambient de “petita ciutat” hem jugat a fer de metges,
infermers, botiguers, mares, pares, germans o fills. Hem adoptat el rol d’algun personatge de
qualsevol ciutat i hem preparat menjars, biberons, hem canviat bolquers, hem
posat rentadores , hem planxat, hem comprat amb diners, hem begut cafè, ens han
punxat i envenat I moltes coses més.
Al començament de cada sessió seiem en rotllana per recordar les
normes i decidir quin rol voliem adoptar aquell dia. Al final de les sessions
comentàvem com havia anat.
INFORMÀTICA
L’ordinador és una eina de treball habitual que ens trobem a tot
arreu en la societat d’avui en dia; és interessant conèixer i incorporar
aquesta tecnologia al procés d’ensenyament aprenentatge utilitzant les
possibilitats que ens ofereix.
A les quatre sessions s'incorpora el llenguatge d'aquestes eines i
també oferim diferents espai de la xarxa on podem trobar jocs educatius per
treballar continguts relacionats amb el treball de les nostres aules.
ARTISTES
Durant aquest primer trimestre, a l’ambient
d’artistes, hem començat a experimentar amb nous materials i a crear les
nostres obres d’art a partir del que ens suggerien aquests i de la nostra
imaginació. Hem intentat potenciar la nostra creativitat i hem aprés a
expressar-nos a través de les nostres produccions artístiques.
MÚSICA
A l’ambient de “Música” ens ho hem passat molt bé! A l’inici
de cada sessió fèiem una rotllana i decidíem què volíem fer. Hem fet moltes
coses diferents: hem experimentat amb els instruments que hi ha la classe (en
tenim moltíssims), alguns dels companys ens han portat instrumentsque tenien a
casa, hem fet de directors/es d’un conjunt instrumental on cada un tocava
l’instrument que li venia de gust, hem fet jocs musicals com el de les
estàtues, el joc de les cadires, el dels lleons i gats o el del rei o la reina,
hem ballat el bugui-bugui i hem jugat a jocs de taula musicals.
COS I MOVIMENT
A l’ambient de
“cos i moviment” hem jugat a diferents jocs. Al principi de la sessió ens seiem
tots amb rotllana i recordàvem totes les normes per tal de poder jugar
respectant els companys i el material. Seguidament els alumnes deien diferents
propostes i entre tots decidíem quina ens agradava més per fer aquell dia.
Hem jugat a molts jocs amb equip, l’aranya
peluda, peixos a l’aigua, fet i amagar, el pistoler, el director
d’orquestra…entre molts altres.
Al finalitzar la sessió ens tornàvem a seure
amb rotllana, fèiem uns exercicis per tal de relaxa’ns i entre tots explicàvem
com havia anat la sessió i si hi havia alguna cosa que podíem millorar per la
següent.
TEATRE
A l’ambient de “TEATRE”, hem treballat d’una manera didàctica les
habilitats comunicatives.
Mitjançant el joc introduïm als infants al món
del teatre.
Utilitzem diverses jocs: inventem
personatges, ideem situacions, històries,improvitzem, ens maquillem, fem
màscares per allò que representem, ens disfressem, ballem i…riem molt.
A l’inici de
cada sessió fem una rotllana on repassem les normes i, expliquem allò que
anirem a fer. Respirem fons per tal de posar-nos en situació i comencem la
sessió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada