L’apadrinament lector és un projecte que desenvolupa diferents intel·ligències (lingüística, verbal, interpersonal, intrapersonal, etc.)
Els nens i les nenes de 5è es convertiran durant una tarda setmanal en padrins i padrines dels nens i les nenes de segon que seran els/les seus/seves fillols/es.Es fa una sessió inicial en la qual s'explica als alumnes el funcionament i objectius de l'activitat, i es proposen les parelles. En finalitzar aquesta sessió, cada parella signa un contracte amb el qual es comprometen a treballar junts, ajudant-se en tot el necessari .
Un cop constituïdes les parelles entre alumnes de cinquè i segon (els "padrins i padrines" i els "fillols i filloles"), cada setmana mig grup-classe de cinquè va a buscar els seus fillols i filloles, s'aparellen (cadascú amb el seu padrí o padrina) i comencen la lectura proposada. L'altre mig grup-classe fa l'activitat a la classe de cinquè. En acabar la sessió, els padrins, han d'omplir el quadernet de seguiment de l'apadrinament lector, el registre de lectures.
L’objectiu principal és acompanyar als infants de segon en la consolidació del procés de la lectura i l'escriptura i ajudar-los a adquirir els coneixements d’una manera motivadora i engrescador.A part del treball pròpiament lingüístic, treballarem:
- El desenvolupament de les habilitats de col·laboració,
- les estratègies d’aprenentatge cooperatiu,
- la comunicació persona a persona,
- l’empatia i la sensibilitat a les motivacions dels altres,
- les habilitats de concentració,
- els procediments d’autoconeixement, etc.
Segur que gaudiran molt d'aquesta activitat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada